-

bosman80 : Przedsiębiorca z Białegostoku

Tysiące miliardów euro

Propaganda idzie zawsze pierwsza. I ona też idzie różnymi kanałami. W tej chwili, po wyborach Trumpa, przygotowywane jest, aby to Ukraińcy ponosili większą część swojego wysiłku wojennego. 

 

Wczoraj na Rzepie, z doniesień Reutersa został puszczony taki nius:

https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art41532721-zelenski-szuka-pieniedzy-na-wojne-ukraincy-beda-musieli-sie-zrzucic

“Ukraińcy mają za granicą 500 tysięcy rachunków. Na każdym co najmniej 200 tysięcy euro
 

Od września ukraiński fiskus (wskutek podpisanych przez Kijów porozumień międzynarodowych) otrzymał wgląd do rachunków bankowych Ukraińców za granicą (w tym również na terenie UE). I pierwsze informacje już spłynęły nad Dniepr. Szef parlamentarnej komisji ds. polityki finansowej, podatkowej i celnej Danyło Hetmancew poinformował w poniedziałek, że Kijów otrzymał już informacje o należących do Ukraińców 500 tysiącach rachunków bankowych. Na każdym z nich kwoty przekraczają 200 tysięcy euro.”

 

Żeby ułatwić trochę liczenie, bo ta liczba może nie jest łatwa do złapania, co to jest te 500 tys. rachunków z kwotami co najmniej 200 tys. euro (i ile jest rachunków z kwotami powyżej 100 tys. euro, co jest sumą gwarancyjną banków w UE? ile rachunków poza UE?).

 

200 000 euro * 500 000 rachunków = 100 000 000 000 euro, 100 miliardów euro lokat

 

Dla porównania, w całym systemie bankowym WSZYSCY Polacy trzymają ok. 1,3 bln złotych, czyli jakieś 300 miliardów euro.

 

"Władze ukraińskie zamierzają sprawdzić, czy posiadacze tych rachunków rozliczyli się w odpowiedni sposób z tamtejszym fiskusem."

Tam w artykule jest sugerowane wprost, że to środki albo z korupcji albo z szarej strefy.

I nie mówimy tu o środkach magnatów (oligarchów), którzy mają inne i bardziej zaawansowane rozwiązania, niż założenie konta walutowego na swoje nazwisko. Tylko o średniakach.

 

Rozpoczyna się wiec proces negocjacji z magnaterią ukraińską, czy po 10-latach wojny na wschodzie Ukrainy, a już prawie 3 latach po pełnoskalowej inwazji Moskowii, dorzucą się bardziej do tego wysiłku. I widać, ze temat zapodany jest ta zewnętrznie.

 

W materiale cytowany jest “król czekolady” i były prezydent Ukrainy, że jest przeciwko dodatkowemu zrzucaniu się na wojnę. Podnoszenia podatku VAT z 20% na 22%. Bo to złe dla biznesu.

 

“– Ta ustawa nie pomaga armii, lecz niszczy ukraińską gospodarkę – mówił jeszcze w październiku Petro Poroszenko”

 

Co już opisywał @OjciecDyrektor w swojej relacji z Ukrainy, sama wojna majątki odbudowywać pomaga. Bo się idzie do pracy za cząstkę tego wynagrodzenia, co przed wojną... albo na front.

 

W wolnej chwili, polecam też kanał na youtube Albiny Aliyeva, opowiadającej od kuchni o życiu bogatych rodzin. Trochę to taka jej terapia, ale wiele smaczków można obejrzeć.

https://www.youtube.com/watch?v=twTfQrk2NSc

 

Tu odcinek, w którym opowiada o swoich refleksjach po 2014 gdy musieli się z rodziną ewakuować z Ługańska, a potem tata od nowa rozkręcał cały biznes już z Kijowa. Tym razem nie w budowlance i paliwach, ale w rolnictwie. Co też do 2019 mu się w powodzeniem udało.
 



tagi: wojna  ukraina  negocjacje  podatki  aktywa  oszczednosci  zmiana stosunków własnościowych 

bosman80
5 grudnia 2024 10:48
80     2194    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ArGut @bosman80
5 grudnia 2024 11:51

>W wolnej chwili, polecam też kanał na youtube Albiny Aliyeva

Ta młoda pani ma całkiem świeży kanał.

A jak kolega myśli jak 500 000 (tak pisane robi większe wrażenie) kont jest na dane z Ukrainy to ile Sowieckich może mieć zameldowanie w Ukrainie? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80
5 grudnia 2024 13:29

Jeśli wiemy, że populacja ludności Ukrainy to ok. 37mln ludzi, to wychodzi, że to stan kont 1,5% populacji. W sumie nic nadzwyczajnego, a wręcz słaby wynik. Zwłaszcza, że na Ukrainie można było przed wojną zarobić większą kasę, niż w Polsce. 

Myślę, że to info, to taka próba zasuglowania sąsiadom Ukrainy - Polakom, Rumunom - którzy pomagają Ukraińcom, żeby tę pomoc ograniczyli lub nie pomagali, bo to bogaci ludzie. A to, że reszta cxyli 98% populacji klepie biedę, to nic. Tego nie ma, tak jak dla wielu nie ma na Ukrainie wojny. 

Jeśli ktoś mysli, że to pomoc dla rządu w Kijowie, w celu walczenia z szarą strefa, to musi albo wł8ż6ć głowę do wiadra z zimną widą albo pojechać na parę miesięcy na Ukrainę. Wtedy pozna realia i się przekona, co jest praedziwe, co prawdopodobne, a co jest bzdurą.

Rzepa jak zawsze popisuje się ignorancja i jimpletną nieznajomością realiów. Nawet nie wie ilu Ukraińców od czasów wojny mieszka na stsle poza granicami kraju i w jakich krajach mieszka. A tym samym nawet nie wie, czy te oszczędności są po prostu zaoszczędzonymi zarobkami w krajach Zachodu, czy pieniędzmi zaoszczędzinymi na Ukrainie jeszcze z czasów przed wojna. I nawet nie wiadomo, czy one nie były już opodatkowane. Więc takie teksty mają tylko i wyłącxnie za zadanie wzburzyć Polaków i przedstawić Ukraińców jako pasożytów lub cwaniaków. I wszystko na podstaeie 1,5% populacji. 

Gdyby tak na Zachodzie ktoś puścił info, że w Polacy posiadają za granicą  500 tyś. rachunków, na których zdeponowane jest średnio 200 tyś. €, to ciekaw jestem naszej reakcji. Czy też byśmy myśleli, że to ludzie uciekający przed podatkami lub ludzie-łapówkarze? 

No i ta ŚREDNIA. Wystarczy, ze kilku ukraińskich nababów trzyma za granicą po kilka miliardów dolarów i już mamy 5 tyś rachunków z 1 mld. Czyli gdyby mieli za granicą np. 50mld (co nie jest jakąś szokującą dla nich sumą), to już tych kilku odpowiadałoby za 250 tyś rachunków. 

Najlepiej jakby Rzepa podała ile pieniędzy Ukraińcy trzymają na lokatsch w ukraińskich bsnkach. To byłby o wiele prawdziwszy obraz zamożności Ukraińców. Osobiscie obawiam się, że w ukraińskich bankach nie ma nawet 1/4 tego, co jest w polskich bankach.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80
5 grudnia 2024 13:36

Opowieści ludzi z bogatych rodzin zawsze obarczone są duzym stopniem nieprezentatywności no i zwyczajnych niedomówień. U nas też opowieści przedsiębiorców, którym "się powiodło" posiadsją dość istotne luki narracyjne. Jaco to nie msm pretensji, bo nikt nie będzie ujawniał szczegółów swego sukcesu publicznie. Zwłaszcza, że konkurencjkonkurencja. Stąd nie sądzę, aby można było się dowiedzieć, jak funkcjonuje np. handel art. spożywcxymi na Ukrainie. A to byłby pasjonujący reportaż, widząc, co i po ile się sprzedaje na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 13:29
5 grudnia 2024 15:38

"Zwłaszcza, że na Ukrainie można było przed wojną zarobić większą kasę, niż w Polsce."

 

Tak, można było.

Zrobili ją oligarchowie, którzy prysnęli za granicę, i urządzili tam też swoje dzieci.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 5 grudnia 2024 15:38
5 grudnia 2024 15:53

No o tym napisałem. Wschodnia Ukraina była bogatsza niz centrum 8 zachod. I ona została zdewastowana.

A że prysnęli, to co? Dziwne? Mnie dziwi, że tego dziennikarze nie wiedzą, bo piszą tak, jakby ta kasa to była kasa "zwykłych Ukraińców", a nie oligarchów. Do tego się odnoszę.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @ArGut 5 grudnia 2024 11:51
5 grudnia 2024 16:10

"A jak kolega myśli jak 500 000 (tak pisane robi większe wrażenie) kont jest na dane z Ukrainy to ile Sowieckich może mieć zameldowanie w Ukrainie? "


Większość kont "sowieckich", które nie lądują w City (po szlakach Kompani Moskiewskiej), to jednak ląduje w na kontynencie przez Mołdawię i kraje bałtyckie. Najczęściej przez 40% "mniejszość" niełotewską na Łotwie.

https://apnews.com/article/eec030c721494c7aa039a6c7c8c4d898

https://www.occrp.org/en/project/the-russian-laundromat-exposed/the-russian-laundromat-exposed

I dalej do Danii lub przez Danię, do Szwajcarii, na Cypr, etc.

https://en.wikipedia.org/wiki/Danske_Bank_money_laundering_scandal

 

W praktyce mojego biznesu, czyli księgowości, ale i usług korporacyjnych, kiedy w latach 2015-2017 ktoś przyjeżdzał z łotewskim paszportem zakładać spółkę w Polsce, to był potem dym z tego. Wizyty 3 literowych agencji i długie pisanie protokołów/zeznań.

Od 2018 już Łotyszy nie widać. Może to poszło na Litwę, bo takie miejscowości jak Kowno i Wilno mocno poszły w górę. Nawet jak się ogląda świeżo zbudowane tam budynki i biurowce.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bosman80
5 grudnia 2024 16:11

Nie wiem jak jest z rachunkami Ukraińców za granicą.

Ale wydaje mi się, że jako imigranci, i ci co świeżo wyjechali, i ci "starzy", są bardzo dobrze zorganizowani i mają solidną bazę finansową.

 

Tu mnie w Portland Ukrainka, która się obok do mieszkania wprowadziła na wiosnę, jest pielęgniarką w klinice, w dziale chrurgii plastycznej.

Jeżdzi nową Hondą CRV, hybrydą, urządza sobie podróże na statkach wycieczkowych na Alaskę i inne Karaiby.

Do innego tu mieszkania wprowadził się Ukrainiec, może jej obstawa, bo kręci się koło niej często, sam podróżuje nowym Lexusem SUV, tak na oko z $ 60 tysięcy.

W porównaniu z nami Polakami śmiem twierdzić że radzą sobie znacznie lepiej.

 

O disporze ukraińskiej w Kanadzie to już przemilczę, pisał o nich trochę Stanisław Michalkiewicz.

Kiedyś, w filmie "Poszukiwacze zaginionej Arki", przedstawiciel gestapo wyjaśnił pewnej Amerykance:

"wy, Amerykanie, nigdy nie potraficie się odpowiednio ubrać na żadną okazję"

I to jest prawda, Amerykanie w kwestii, mody, ubierania się, to troglodyci.

 

Nie można natomiast powiedzieć tego o Żydach, którzy wiedzą zawsze, jak się ubrać odpowiednio na każdą okazję.

File:Rahm Emanuel at St. Hyacinth Church.jpg - Wikipedia

Tu wyżej pan Emanuel Rahm - były szef kancelarii Białego Domu za Obamy i burmistrz Chicago, oczywiście oficer Mossadu, w kościele Świętego Hiacynta.

Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy, during a Bi-Lateral meeting with British Prime Minister Keir Starmer at United Nations on September 25, 2024...

Tu poniżej, pan prezydent Zelensky, w tradycyjnej bluzie ze znakiem Tryzuba, jak na żołnierza i kombatanta przystało.

Jeżdzi w tym dresie po świecie i zgarnia kasę na walkę ze złowrogim Putinem.

 

A może by tak oligarchowie i ci w diasporze prosperujący otworzyli sakiewki?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


ArGut @bosman80 5 grudnia 2024 16:10
5 grudnia 2024 16:23

Mnie bardziej chodziło o to ile sowietów ma też kupiony ukraiński paszport i operuje jako "wolna ukraina" w EU. 

CYPR to nawet teraz sowiecka kolonia/enklawa do obsługi kontraktów na węglowodory energetyczne. 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
5 grudnia 2024 16:24

"Od 2018 już Łotyszy nie widać. Może to poszło na Litwę, bo takie miejscowości jak Kowno i Wilno mocno poszły w górę."

Bo i cały szlak "importu równoległego" do Moskowii, oprócz szlaku rumuńsko-tureckiego, to szedł właśnie szlakiem litewsko-białoruskim. W takich schemacie, że Białorusin z rezydencją w Polsce zakłada spółkę z o.o. w naszym kraju, która będzie importować z Niemiec np. elektronarzędzia i "robić tu" w Polsce ich dystrybucję. No ale magazyn tych elektronarzędzi, to będą mieć na Litwie. Przecież to logiczne, nie? Nie pod Łodzią, ale na Litwie.

Dalej temat "znika" z magazynu i idzie do Moskowii. Na kontrolę magazynu na Litwie, polski US też ma utrudniony dostęp, bo to w końcu inny kraj.

Wszystko zaś pod nadzorem niemieckim i nadzorem niemieckiego "WSI", już na samej Litwie.
https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/analizy/2023-12-22/niemiecka-brygada-litwa


 

zaloguj się by móc komentować

klon @ArGut 5 grudnia 2024 11:51
5 grudnia 2024 16:25

Bardzo celne spostrzeżenie. 

Będąc na Krymie (dwukrotnie) przekonałem się jak trudno jednoznacznie opisać sytuację ludzi tam żyjących. Dotyczy to zapewne całej Ukrainy, jako byłej sowieckiej republiki. 

Przykład:

Staruszka, u której rozbiliśmy namiot w ogródku - Ałupka, kto był, wie jaki to wyczyn - była Rosjanką. Ona i jej mąż, Buriat, "wysłani" na Ukrainę w latach '70 osiedli tam w domu Tatara wygnanego przez Stalina. Tatar wraca z rodziną w 2000 r i chce odzyskać dom. Do owego  domu roszczenia wysuwa także córka Rosjanki, mieszkająca w Moskwie oraz jej brat żyjący gdzieś za kołem podbiegunowym.

W tamtych "klimatach" może wydarzyć się wszystko! :)) 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 13:29
5 grudnia 2024 16:51

"Myślę, że to info, to taka próba zasuglowania sąsiadom Ukrainy - Polakom, Rumunom - którzy pomagają Ukraińcom, żeby tę pomoc ograniczyli lub nie pomagali, bo to bogaci ludzie. A to, że reszta cxyli 98% populacji klepie biedę, to nic."

To nie jest tak, że w biednym kraju nie ma bogatych osób. Z własnego doświadczenia i przyglądania się życiu w krajach globalnego południa, bieda kraju to jest warunek wręcz konieczny, aby były tam obecne super-ultra bogate rodziny. Wtedy jest ich mniej, ale są super bogate. I różnice z resztą społeczeństwa znaczace.

"Jeśli wiemy, że populacja ludności Ukrainy to ok. 37mln ludzi, to wychodzi, że to stan kont 1,5% populacji."

Mi się zaś wydaje, że to jest komunikat właśnie do średniaków z Ukrainy. Przedsiębiorców, którzy jeszcze na Ukrainie pozostali. Nie do magnatów, nie do biedoty.

I jest sterowany z zewnątrz, stawiałbym właśnie na Niemcy.

I nie da się tego odczytać, bez doktryny opowiedzianej przez Mateusza Morawieckiego, na sławnej kolacji u Sowy z kolegami po Solidarności Walczącej (Prezes Jagiełło z PKO BP). Gdy był jeszcze prezesem BZ WBK/Santandera w Polsce, doradcą społecznym Tuska.

Chwalił na tej kolacji Merkelową i tłumaczył, że wszystko w Europie/Zachodzie, co wypłynęło po kryzysie finansowym lat 2007-2009 da się jeszcze odkręcić. Trzeba tylko dobrze zarządzać oczekiwaniami ludzi, czyli zachęcić ich do "zasuwania za miskę ryżu". Bo alternatywą jest wojna.

https://www.youtube.com/watch?v=qdeaVfDa5eU

Tak jak opisywał @OjciecDyrektor, za miskę ryżu na korzyść całej Europy zasuwa teraz społeczeństwo na Ukrainie, pomagając oligarchom odnotowywać rekordowe zyski. Bo alternatywą jest okop i front, a granice są zamknięte.

Jeśli konflikt Kijowa z Moskowią, zostanie zamrożony przez Trumpa i nie będzie już argumentu, żeby granice wciąż były zamknięte... to Ci przedsiębiorcy rusza i wyjadą. Wyjadą tak, jak wyjechali uchodźcy bez środków do życia i rodziny najzamożniejszych.

I tu wchodzą Niemcy i mówią, że środki przedsiębiorców ukraińskich w UE są już namierzone. Dane wysłane do Kijowa.

I negocjują, kto ma płacić po Trumpie? Dorzucą się Niemcy/Europa, ale kto jeszcze?

Oligarchia czy też ktoś inny...



 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bosman80
5 grudnia 2024 16:58

""Jeśli wiemy, że populacja ludności Ukrainy to ok. 37mln ludzi, to wychodzi, że to stan kont 1,5% populacji."

 

35,661,826

https://www.cia.gov/the-world-factbook/countries/ukraine/#people-and-society

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 13:29
5 grudnia 2024 17:13

"Opowieści ludzi z bogatych rodzin zawsze obarczone są duzym stopniem nieprezentatywności no i zwyczajnych niedomówień. U nas też opowieści przedsiębiorców, którym "się powiodło" posiadsją dość istotne luki narracyjne.”

No tak jak pisałem, kanał "Uprzywilejowana mniejszośćAlbiny Aliyevej jest o innym temacie, czyli o życiu globalnych ultra-bogatych, a nie o samej Ukrainie. Robi wywiady z kolegami, z międzynarodowych szkół.

To chyba taka właśnie trochę ekshibicjonistyczna terapia, bo ciemne wątki też porusza. Na przykład tu:

https://youtu.be/KRAIHJ5-o58?si=_LZHQvwvTm7R0k8_&t=103

“Ta młoda pani ma całkiem świeży kanał.”

Ten kanał ma świeży, bo tez jest z jakimś konkretnym pomysłem i dofinansowy z funduszu powierniczego, najwidoczniej po spełnieniu jakichś tam wymagań w nim zawartych. Wcześniejsze takie bardziej jej chaotyczne wątki i różne próby medialne/testy też można znaleźć.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 5 grudnia 2024 16:51
5 grudnia 2024 17:25

No ale nie wiemy. A szczególnie Niemcy nie wiedzą, czy wojna na Ukrainie zostanie zamrożona, czy nie. I nie wiemy kiedy i w jakich okolicznościach, a one będą decydujące o tym, kto skorzysta na rozejmie lub pokoju.

Z danych GUS wynika, że Ukraińcy z klasy średniej trochę biznesow w Polsce założyli. Wg mojej oceny, na podstawie dwóch 1,5 miesięcznych pobytów na Ukrainie w czasie wojny, po rozejmie i otwarciu granic Ukraińcy masowo wyjadą, aby się "odkuć". Wyjadą tam, gdzie już byli, bo stsbilność u pewność przyciąga. A więc wyjadą do Polsku, Czech, Słowacji. Aha...i do Włoch. To będą główni beneficjenci, z tym że Polska bedzie największym (a twierdzę tak na podstqwie międzynarodowych połączeń autobusowych, w których kursy do Polski jako miejscem docelowym stanowią 80% wszystkich).

Żeleński nic nie może i nie bedzie robił z szarą sferą, bo wtedy ma bunt społeczny jak w banku. Zresztą sytuacja ekonomiczna na Ukrainie jest już taka, że jakiekolwiek dodatkowe obciążenie wywołać mogą tylko śmiech na zewnątrz, a w sercu nienawiść. Wojna i tak jest finansowana z zagranicy, a kasa wyciskana z ludzi pod pretekstem wojny idzie za granicę. W sumie więc można powiedzieć, że to ta sama kasa, a więc to ludzie na Ukrainie finansują sami tę wojnę. Tak to widzę. Z tym że muszą jeszcze okazywać wdzięczność zagranicy, że im ten sprzęt na wojnę daje. No ale to taka ogólna norma jest, więc nie ma co się oburzać. Można tylko współczuć. 

Sytuacja nie poprawi się dopóki nie zostanie utworzony drugi front. A kiedy on powstanie - nie wiemy. W najgorszym wariancie wojna na Ukrainie potrwa 10 lat, czyli jeszcze z 7-8. I zostanie zakończona kompleksowo, tzn. razem z kwestią kaukaską, bo bez uporządkowania na nowo Kaukazu, nie ma co liczyć na trwały pokój na Ukrainie. A skoro Kaukaz, to nie tylko Rosja, ale i Turcja będzie wykrwawiana. A Turcja to też Cypr...:). A Cypr to też Grecja....a jak Grecja to i Bułgaria. Taki widzę efekt domina. We wszystkich tych państwach musi nastąpić oczyszczenie czy jak kto woli pacyfikacja elementów niepożądanych.

W każdym razie wszystkie szlaki będą prowadzić do Rzymu...:). A jak już wspomniałem we Włoszech jest bardzo dużo Ukraińców. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 17:25
5 grudnia 2024 17:38

"Sytuacja nie poprawi się dopóki nie zostanie utworzony drugi front. A kiedy on powstanie - nie wiemy."

 

Wydaje mi się, że Ojciec Dyrektor chyba jednak sobie trochę golnął dziś.

Jaki drugi front?

Gdzie?

Kto będzie ten drugi front tworzył?

Kukuła z Kosiniakiem?

Wolne żarty.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
5 grudnia 2024 17:58

"Wydaje mi się, że Ojciec Dyrektor chyba jednak sobie trochę golnął dziś.

Jaki drugi front?

Gdzie?

Kto będzie ten drugi front tworzył?"

 

Wojna jest globalną, to i front drugi może być stworzony gdzieś globalnie. Może to być Tajwan, może Bliski Wschód, a może być i Korea.

 

Skoro to Koreańczycy z Północy, zostali zwerbowani do walki po stronie Moskowii na Ukrainie.

 

https://www.rp.pl/polityka/art41532571-prezydent-korei-poludniowej-oglosil-stan-wojenny-i-zapowiada-jego-zniesienie


 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
5 grudnia 2024 17:59

Z naszej perspektywy chodzi o to, aby wejść lub zostać wciągniętym jako ostatni. Lub na samym końcu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 5 grudnia 2024 17:38
5 grudnia 2024 18:05

Tak...

...  drugi  ,,frAt,,  powstanie  jak  ,,tygrysek,,  i  ,,tusio  z  synOsiem  i  zieNciem,,  pojda  W  KAMASZE  !!!

 

Innej  opcji  NIE  MA.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 5 grudnia 2024 18:05
5 grudnia 2024 18:35

Tak, mam nadzieję że Kosiniak minister nie zdąży spakować swojego plecaka ewakuacyjnego i wsadzą go na ciężarówkę zmierzającą

na linię frontu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bosman80 5 grudnia 2024 17:59
5 grudnia 2024 18:40

"Z naszej perspektywy chodzi o to, aby wejść lub zostać wciągniętym jako ostatni. Lub na samym końcu."

 

Tu już żarty na bok, w pełni się z panem zgadzam.

I za skarby świata nie dopuścić do tego żeby wojna rozlała się na nasze terytorium.

To zawsze jest nieszczęściem, a zważywszy na poziom w Polsce tego w co się ogólnie określa mianem obrony cywilnej,

konflikt na terenie Polski byłby dla ludności tragedią rozmiarów niebotycznych.

zaloguj się by móc komentować

MZ @bosman80
5 grudnia 2024 18:50

Jak ruszyła fala uchodżców z Ukrainy ,przyjaciel z banku opowiadał jak wielu Ukraińców otwierało konta w naszych bankach i wpłacało duże kwoty ,tak średnio 100tys dolarów,na pytanie o pchodzenie,Ukraińcy sie oburzali i odpowiadali,że mają prawo wpłacać każdą kwotę bez wyjaśnień.Okazało się ,że państwo polskie stworzyło im taką  furtkę,pralnia pieniędzy,nie wiem jak jest aktualnie.

 A ,że na Ukrainie były ogromne pieniądze to wiem od przyjaciela zegarmistrza,kóry prowadził salon z zegarkami  w latach 2000-2010.

najdroższe i złote marki po kilkadziesiąt tys. zł kupowali tylkoUkraińcy.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @bosman80
5 grudnia 2024 19:02

Tysiące miliardów euro

W tym zgiełku prawie zapomniałem, że (tak) wczoraj usłyszałem z radia (w radiu):

tysiąc miliardów

.

Zdziwiłem się, bo to (po polsku) jest równy bilion.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 5 grudnia 2024 19:02
5 grudnia 2024 19:58

Ło matko.

 

Cztery kilo ?

 

bierę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 5 grudnia 2024 19:58
5 grudnia 2024 19:59

a tam szelterfromdesztorm .

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 17:25
5 grudnia 2024 21:37

"No ale nie wiemy. A szczególnie Niemcy nie wiedzą, czy wojna na Ukrainie zostanie zamrożona, czy nie. I nie wiemy kiedy i w jakich okolicznościach, a one będą decydujące o tym, kto skorzysta na rozejmie lub pokoju."

No tego nie wiemy. Ale wiemy, że Trump boi się krajów BRICS i ich ewentualnej walucie/porzucenia handlowania dolarem. Nawet pod przewrotnym, używanym aktualnie pretekstem... że to oni sami nie chcą porzucać dolara, ale Ameryka na nich sankcje nakłada i dolarem handlować nie mogą. To zakładają coś innego z Chińczykami.

https://www.rp.pl/polityka/art41522561-donald-trump-grozi-krajom-brics-100-proc-cla-jesli-oslabia-dolara

I też dlatego Trump robi "twierdzę Ameryka". Ściąga produkcję do siebie, będzie obniżał podatki dla firm do 15%, obłoży cłami nie tylko Chiny i Europę, ale też Kanadę i Meksyk. Obcina administrację. Będzie praca w US, ale ma być znacząco obcięta konsumpcja.

https://www.youtube.com/shorts/u80kyXwRbIs

I będzie czekać. Licząc, że tak jak w 2007-2009, że wywołany wtedy w Ameryce kryzys, uda się wyeksportować na zewnątrz.

https://www.rp.pl/gospodarka/art41523081-donald-trump-wepchnie-europe-w-recesje

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 5 grudnia 2024 21:37
5 grudnia 2024 22:05

Nie...z Trunpem i USA to nie tak....już to próbowałem wyjaśniać. Sciąganie produkcji do siebie i ochrona jej poprzez cła to wywarcie presji na innych producentów i doprowadzenie do spirali cenowej...w dół. USA na tym nic nie straci, bo dolar bedxie się umacniał. Beda się wykrwawiać inni. USA nic nie bedzie inportowac lub mało co (no ale beda samowystarczalni). A po kilku latach wykupią za psie pieniądze fabryki konkurencji. 

O to chodzi....

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
5 grudnia 2024 22:36

"Sciąganie produkcji do siebie i ochrona jej poprzez cła to wywarcie presji na innych producentów i doprowadzenie do spirali cenowej...w dół. [...] Beda się wykrwawiać inni. USA nic nie bedzie inportowac lub mało co (no ale beda samowystarczalni). A po kilku latach wykupią za psie pieniądze"

No tak, ale to jest opisane wprost w linkach podrzuconych powyżej. Chodzi o przerzucenie kryzysu na zewnątrz USA.

Chińczyk, dla transformacji ze społeczeństwa rolniczego, na uprzemysłowione. Żeby później iść dalej w stronę społeczeństwa informacyjnego/wiedzy i zbudować u siebie największy, najbardziej marżowy rynek, potrzebuje co roku dodawać 2 mln miejsc pracy w przemyśle. Bo nie ma też drogi na skróty, ze społeczeństwa rolniczego do społeczeństwa informacji i wiedzy. Po drodze musi pojawić się przemysł.

A że Chiny, jeszcze do niedawna były najludniejszym państwem świata... to gdzieś to wszystko wyprodukowane, trzeba potem opylić. I tu się pojawia problem.

Trump chce to zamknąć i odciąć Chińczyków od rynku zbytu, który dowozi chińską transformację społeczną, ale też dawał dużo korzyści w konsumpcji dla Amerykanów. Których jest ~5% światowej ludności, a konsumują ok. ~25% światowych zasobów. Na kredyt oczywiście.

Zwija globalizację, łamie traktaty i będzie "czekał".
 

"USA na tym nic nie straci, bo dolar bedxie się umacniał."

No właśnie tego nie wiadomo. Trump grozi BRICS wprost, że będą konsekwencje, jeśli spróbują dolara osłabiać. Że 100% cła będzie nakładać. Że tylko czeka na taką wymówkę.

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 22:05
5 grudnia 2024 22:39

W temacie roprawienia się z cenami w Teksasie mają jakiegoś takiego gościa

(król Dawid to nie jest ale...) co jest prokuratorem generalnym ( Paxton) tego stanu, który 

zamierza powalczyć z gangami klimatycznymi....

https://wgospodarce.pl/informacje/147298-giganci-oskarzeni-zmowa-wokol-wymogow-klimatycznych

Zobaczymy jak zreaguję na to kahał Brukselski....

 

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 22:05
5 grudnia 2024 22:56

"Z danych GUS wynika, że Ukraińcy z klasy średniej trochę biznesow w Polsce założyli. Wg mojej oceny, na podstawie dwóch 1,5 miesięcznych pobytów na Ukrainie w czasie wojny, po rozejmie i otwarciu granic Ukraińcy masowo wyjadą, aby się "odkuć". Wyjadą tam, gdzie już byli, bo stsbilność u pewność przyciąga. A więc wyjadą do Polsku, Czech, Słowacji. Aha...i do Włoch. To będą główni beneficjenci, z tym że Polska bedzie największym"


I tu się całkowicie zgodzę i to może być podsumowanie całej notki i dyskusji.

Szacuje się, że po ewentualnym zawieszeniu broni i braku argumentu na utrzymywanie zamkniętych granic, dla mężczyzn w wieku poborowym, z Ukrainy może wyjechać nawet 5 milionów osób.

I o ile wcześniej przeszła przez Polskę fala 1,5-2 mln osób po 2022 roku, to warto się zastanowić jakie pozycje zająć, żeby faktycznie można było z tego skorzystać. Gdy cała Europa będzie odcięta od 200 miliardów dolarów nadwyżki rocznie z handlowania z USA. I pogrąży się w kryzysie.

Jak być znów "zieloną wyspą"? Jak znaleźć jakieś "silniki wzrostu"?

Może to i Łaska i Miłosierdzie Boże dla nas w Polsce, ale ta fala klasy średniej/przedsiębiorców z Ukrainy, głównie przez nasz kraj przejdzie. I jak podał Reuters, kilkaset tysięcy z nich ma już odłożone w Europie niemały kapitał na start. Będą odkupować biznesy, które nie mają sukcesorów.

I będą głodni, chętni do "odkucia się". A to zawsze dobry prognostyk, dla dynamiki systemu. Nawet Polski na tle innych krajów "starej" Unii.

Będą emerytury wypłacane przez ZUS. :-)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 5 grudnia 2024 22:56
5 grudnia 2024 23:30

I dlatego twierdzę, że żadnego rozejmu nie będzie ..:). Może byc wstrzymanie "czasowe" działań wojennych, co nie pozwoli wywierac presji na otwarcie granic.

Wg mnie po tyłku Chiny dostaną najmniej. Oficjalnie będą głosić, że są na krawędzi przepaści, ale po prostu zrobią to, w czym są najlepsi - czyli zejdą ze swoimi marżami tak, że wykończą całą konkurencję. I o to chodzi, aby rękoma Chińczyków wykończyć całą resztę. Po czym Amerykanie przystąpią do zakupów fabryk. I jak wykupią odpowiednią ilość l, to ogłoszą koniec ery wysokich ceł i nastąpi prosperity, w czasie której opylą z ogromnym zyskiem te kupione fabryki. 

Taki jest plan. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 5 grudnia 2024 22:39
5 grudnia 2024 23:38

To jest pod publikę robione. Guzik im zrobią. Wrestling ustawiony od samego początku. Proces będzie trwał dekadę i zakończy się cichutko ugodą lub nawet oddaleniem pozwu. W USA oskarżenie o manipulowanie cenami jest z gatunku mission imposible. A za dwa lata Teksas wycofa się z powództwa, bo sam będzie podejrzewany o manipulowanie cenami ropy WTI poprzez ograniczanie wydobycia...:). Myślę nawet, że te fundusze już mają zgromadzone nawet dowody na to, ale trzymają to jak asa w rękawie na później. 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
6 grudnia 2024 01:01

"I dlatego twierdzę, że żadnego rozejmu nie będzie ..:)"

Ale to nie jest w interesie USA, aby temat grzeźnięcia Moskowii kontynuować. Została z grillowana Rosja i to za jakieś 5% rocznego budżetu obronnego Ameryki. Czyli za grosze. Wcale nie chcą jej rozpadu. Jej rozpadu chce Londyn i kontroli morskich szlaków północnych. To Londyn cały czas cisnął do przodu.

Teraz dla USA potrzebne jest grillowanie Niemiec. I tu ten kryzys i odcięcie Europy od dodatniego bilansu z relacji handlowych z USA. Ale broń kupować mają.

Dopiero na koniec, mają być grillowane Chiny. Tu zaś ma zagrać czas i demograficzne skutki "polityki jednego dziecka". A na ten czas "twierdza Ameryka".

Z innej strony to obrona Niemiec i współpraca z oligarchami ukraińskimi (którzy dzięki wojnie, mają zagwarantowanych tanich pracowników) i dostęp do rynku UE dla nich. I wspominany "drugi front", czyli Ameryka Południowa i Mercosur. To te "odkręcanie krzywej" oczekiwań własnych obywateli w Europie, w tym średniaków/przedsiębiorców/producentów rolnych. I zachęcanie ich do zaakceptowania zasuwania za "miskę ryżu".

No to zobaczymy, jak będzie.

Sam Trump pewnie do końca nie wie. Myślę, że scenariusz zawieszenia konfliktu na parę lat, do czasu ponownego ataku Moskowii jest też możliwy. I tutaj propaganda, już jakieś tam ścieżki wychodzi i sonduje.

https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art41545541-rozmowy-pokojowe-czas-start-kijow-robi-pierwszy-krok-kolej-na-moskwe

Stąd też komunikat, wydaje się Niemców na temat zasobów ukraińskich średniaków w UE. Żeby Ci przedsiębiorcy w Ukrainy nie wyjechali, a byli trzymani dalej przez oligarchów.

No to zobaczymy, kto się tam dorzuci.

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
6 grudnia 2024 01:07

I jeszcze:

"Z relacji amerykańskich mediów wynika, że z wysłannikami ukraińskiego przywódcy spotkali się m.in. przyszły wiceprezydent USA J.D. Vance, doradca Trumpa ds. bezpieczeństwa narodowego Michael Waltz oraz Keith Kellog, emerytowany generał, którego Trump niedawno wytypował na stanowisko specjalnego wysłannika ds. Ukrainy i Rosji."

https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art41510841-donald-trump-wysyla-na-ukraine-pelnomocnika-ten-plan-raczej-nie-zadowoli-kijowa

"Kellogg opracował swój plan dla Ukrainy wraz z Fredem Fleitzem, który za czasów Trumpa był także szefem sztabu Rady Bezpieczeństwa Narodowego. Plan zakłada zamrożenie linii frontu w obecnej lokalizacji oraz zmuszenie Kijowa i Moskwy, by siadły do stołu negocjacyjnego. [...]

Zgodnie z proponowaną strategią Stany Zjednoczone miałyby powiedzieć Ukrainie, że otrzyma więcej amerykańskiej broni tylko wtedy, gdy przystąpi do rozmów pokojowych. USA ostrzegałby jednocześnie Moskwę, że jakakolwiek odmowa negocjacji doprowadzi do zwiększenia wsparcia Stanów Zjednoczonych dla Ukrainy. Rozmowy o członkostwie Ukrainy w NATO w najbliższej przyszłości zostałyby zawieszone."


I to też przedruk w Rzepie z materiałów Reutersa.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 23:30
6 grudnia 2024 07:25

Tyle,że ten plan jest NIESPÓJNY bo Amerykanie, Najlepsi Niemcy nie mają SPÓJNYCH interesów ...

Niech kolega popatrzy na zawirowania wokół INTEL-a gość -> Pat Gelsinger, który wymyślił, że intel ma rywalizować z TSMC i dać Ameryce dostęp do WSZYSTKIEGO. Wyleciał, znaczy się przeszedł na zasłużoną emeryturę bo niby słupki się nie zgadzały. Podejrzewam, że sam INTEL przez swoje spółki córki najwięcej na tym zawirowaniu korzysta ... i pewnie nie wszystkim się to podoba ... że hodują GOLIATA z procą i łukiem ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 6 grudnia 2024 07:25
6 grudnia 2024 12:46

Może wyleciał za coś innego? To nie jest nic dziwnego, że zdrajcy często, a nawet zawsze udają gorliwych patriotów....

zaloguj się by móc komentować

emirobro @bosman80 6 grudnia 2024 01:07
7 grudnia 2024 02:01

Keith Kellog na pewno bedzie mial inne podejscie do sprawy niz Victoria Nuland, zona Roberta Kagana - neokoserwatysty i krytyka Donalda Trumpa.
Czy ten plan zadowoli Kijow? To zalezy, jakie osrodki w Kijowie.

PS
Kellogg is an English surname (originally Kyllehog, a pork butcher)
https://en.wikipedia.org/wiki/Kellogg_(name)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @emirobro 7 grudnia 2024 02:01
7 grudnia 2024 18:01

"Keith Kellog na pewno bedzie mial inne podejscie do sprawy niz Victoria Nuland, zona Roberta Kagana - neokoserwatysty i krytyka Donalda Trumpa."

 

To właśnie ta pani Victoria, będąc w administracji Obamy asystentką Sekretarza Stanu ds. europejskich i euroazjatyckich, zakrzątnęła się

i zorganizowała Majdan zimą w Kijowie za jedyne $5 miliardów, kusząc Ukraińców Unią Europejską i NATO, i wykopując prorosyjskiego prezydenta Yanukovycha.

Rezultat?

Putin wykonał ruch i zajął Krym. Byłby frajerem gdyby tego nie zrobił, a on nie jest frajerem i nie da sobie robić na głowę.

To było ostrzeżenie przed silnym sztormem, ale Amerykanie i Brytyjczycy szkolili już wtedy Ukraińców i przesyłali im sprzęt.

 

Więc Putin wykonał kolejny ruch 24 lutego 2022.

I w ten sposób sprawnie wkręcono Ukraińców w maszynkę do mięsa.

Perspektywy?

Utrata ok 20% terytorium, zniszczony kraj, masowa emigracja, dziesiątki tysiące zabitych , rannych i kalek.

Potrzebne im to było jak dziura w moście.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 7 grudnia 2024 18:01
7 grudnia 2024 19:18

Oj tam szanowny Szczodrocho,niech pan już jednej baby(chyba żydówki na specjalnym statusie) nie obwinia o Majdan w Kijowie z legendarną forsą. Rzecz cała w tym ,że Rosyjskie elity tą swoją Ukrainę traktowały jak część jednolitej rosyjskiej przestrzeni polityczno-kulturowej i postsowieckiej spuścizny.

A kiedy Rosja zmieniła swoją politykę handlową w stosunku do Ukrainy,to zbudziła demony drzemiące nie tylko w Ukrainie,ale w Europie...I tak to się zaczęło...a nie od ciasteczek Viktorii,która tam tez wtykała nosek ze swoimi zwolennikami i spółkami od interesów....

Sowietom udało się doskonale "wymięszać",wymordować i zrobić z Ukrainy wiernego kundla ale do czasu........Mr Putę czuwa nad mocarstwowością i bunt takiej kolonii musiał zaowocować czyszczeniem SOW,bo wojny tam przecież "ni ma" i jest nawet dekret karny w FR za określenie tego zbrojnego najazdu.

Tak to wyglada,że najlepsze interesy kwitną gdy taka wojna jest i wybrańcy się bogacą,mimo że chłopaki po jednej i drugiej stronie bezlitośnie się mordują....a ponoć Rosja ma granice wszędzie gdzie chce,tak do tej pory przez wieki było. No i trzeba pewnie szurniętym politykom szykować drugą Jałtę,aby pokazać ludziom tą demokrację na zawołanie............ech....

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
8 grudnia 2024 01:11

"Utrata ok 20% terytorium, zniszczony kraj, masowa emigracja, dziesiątki tysiące zabitych , rannych i kalek."


W weekend na wyjeździe z rodziną, poszedłem na masaż i pogadałem trochę z całkiem ogarniętym masażystą-kręgarzem.

On jest z Ukrainy, Odessy. W Polsce od 2012 roku, szykował się już do wyjazdu do Kanady, ale poznał żonę  Polkę i został. Jego mama to Ukrainka,  ordynatorka w szpitalu. Tata to Rosjanin. Tak więc połowę rodziny ma i w Moskowii.

 

Poruszyłem z nim wątki tu rozwijane i jego pierwsza teza jest taka, że po ewentualnym otwarciu granicy, jednak wielkiej fali emigracji przedsiębiorców i specjalistów już nie będzie, bo ich na Ukrainie nie ma. Kierowca ciężarówki, bo on na bieżąco rozmawia z kolegami zarabia obecnie 10 tys zł  podstawy, na budowie potrafią dostać nawet 30 tys zł. A to wszystko więcej, niż w Polsce aktualnie. Takie są stawki, bo nie ma tych ludzi na Ukrainie.

 

Dwa, tam są cały czas łapanki. Idziesz ulicą, podchodzi do Ciebie kilku typów, wrzucają Cię na chama do bagażnika. Nie  informują rodziny.  Krótkie 2 miesięczne przeszkolenie i już jesteś na pierwszym odcinku frontu. Stąd też tyle raportowanych dezercji. Wydaje się, że to jak w przypadku "polowania" na organy, to są namierzone wcześniej osoby. I żeby  nie być wziętym, trzeba "smarować".

 

Ukraina formalnie nie jest w stanie wojny, tak jak i Rosja wojny nie wypowiedziała. Na Ukrainie formalnie jest stan wojenny. To co do zasady, pasuje oligarchom do wszystkich akcji jakie teraz kręcą. Gdyby była formalna wojna, byłoby dla nich trudniej. A w związku że jest stan wojenny, a nie wojna to zakaz wyjazdu dla mężczyzn jest złamaniem konstytucji. Przy aktualnym porządku prawnym, jest to działanie nie legalne. I nie mogą tego robić. A robią.


O ile Polska raz szybciej, a raz wolniej ale cały czas idzie do przodu,  to z jego doświadczenia to tam od 1991 jest tylko kryzys na Ukrainie. Oni odziedziczyli po ZSRR Państwo wysoko przemysłowe,  wykształcone, a przez te lata  cofnęli się do państwa agrarnego. Jest w Polsce, ale Kanada wciąż kusi. Monitoruje sytuację, zarobki, konflikt  Kanadyjczyków z Trumpem i jak się to będzie przekładać dalej. Ostatnio wśród jego jakichś tam bliskich znajomych ponad "100 rodzin" wyjechało do Kanady. Pakiet jest taki, że dostajesz utrzymanie na rok z rządu. Masz się nauczyć języka i znaleźć w tym czasie prace. Nie wie czy żona by pojechała, ale on cały czas myśli o tym.

 

Dewastacja, jaką nastąpił a wydaje mu się celowa.

Żeleńskim wszystkim gardzą, bo po owocach już widzą, że zostali oszukani.

w skrócie "Ukro-Polin" i miejsce pod to jest szykowane, tak jak to widzi...

J

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
8 grudnia 2024 01:18

I jeszcze ostatni argument, za szykowaniem przestrzeni pod "Ukro-Polin" i przez tę perspektywę, można czytać o tych 500 tys rachunków po 200 tys euro.

On jako obywatel Ukrainy, z ukraińskim paszportem. Ale i obywatel Rzeczpospolitej z obywatelstwem po żonie, jest zarejestrowany w appce, w której też dostaje wezwania, aby stawić się na Komisji Poborowej.

Nie stawia się oczywiście. I od 2025 roku będzie musiał płacić 50 tyś hrywien / 5 tyś zł kary co roku. Z czasem pewnie więcej.

Z tej perspektywy, utrzymanie ukraińskiego paszportu nie wydaje się już tak fajne i ciekawe. Zwłaszcza, jak ma kolejny. I realna jest opcja, masowego pozbywania się ukraińskiego obywatelstwa, przez osoby, które już od dawna na emigracji.

 

Tak i przyszłe roszczenia, choćby do pozostawionych na miejscu nieruchomości czy też spadki po rodzicach, będą zapewne kłopotliwe.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 7 grudnia 2024 19:18
8 grudnia 2024 01:40

"Rzecz cała w tym ,że Rosyjskie elity tą swoją Ukrainę traktowały jak część jednolitej rosyjskiej przestrzeni polityczno-kulturowej i postsowieckiej spuścizny."

 

Rzecz cała w tym, że Ukraińców rozgrywają "starsi i mądrzejsi".

Ukraińcy nigdy nie mieli swojego państwa, zawsze oscylowali między Rzeczpospolitą, Rosją i Turcją.

Wybrali ostatecznie Rosję, tak czy owak ona ich wchłonęła, więc po co ten cyrk z własną "państwowością".

 

Gdyby nie ruchy Amerykanów to siedzieliby Ukraińcy sobie spokojnie, dłubali coś na boku, i przynajmniej nie sypałby się im na głowy gruz i tynk.

Prestiżowy brytyjski tygodnik "The Economist" gdy się zaczęła inwazja, w chwili szczerości przyznał, że Putin nie mógł dłużej czekać, bo gdyby odpuścił teraz, 

to za 5-6 lat na Ukrainie stacjonowałyby oddziały NATO.

Więc wykonał ruch, całkiem zrozumiały zresztą, i nie ma co z Włodzimierza robić demona.

Natomiast obecnie wypada poczekać, jaki ruch wykona nowa administracja amerykańska.

 

Cokolwiek się stanie, Boga prośmy żeby nas nie wkręcili "starsi i mądrzejsi" w maszynkę do mięsa.

Bo byłaby to tragedia rozmiarów epickich, że tak się wyrażę.

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 7 grudnia 2024 19:18
8 grudnia 2024 01:47

"A kiedy Rosja zmieniła swoją politykę handlową w stosunku do Ukrainy,to zbudziła demony drzemiące nie tylko w Ukrainie,ale w Europie...I tak to się zaczęło...a nie od ciasteczek Viktorii,która tam tez wtykała nosek ze swoimi zwolennikami i spółkami od interesów...."

 

Nie wiem kto jakie demony zbudził, ale wiem że Ameryknaie w swoim czasie masowo wywozili złoto z Kijowa, Ciężarówkami.

Victoria zrobiła swoją robotę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 8 grudnia 2024 01:40
8 grudnia 2024 09:37

" Wybrali ostatecznie Rosję, tak czy owak ona ich wchłonęła, więc po co ten cyrk z własną "państwowością". Moim zdaniem Ukraina niczego nie musiała wybierać ,bo została wchłonięta lepiej przez Rosję niż każda inna Republika pod jurysdykcją wcześniej przez ZSRR,przemalowanej na FR.

Tysiące już fachowców opisuje sytuację Ukrainy i przyczyny tej "niby" wojny.I każdy ma swoiste spojrzenie,które w rezultacie prowadzi do pytania "po co". Granice Ukrainy dotykają NATO,więc w/g przysłowia nawet rąbek spódnicy ,przeszkadza baletnicy,a mamy na myśli FR.Ludzie rzeczywiście zastanawiają się po co im te cierpienia,lepiej by siedzieli cicho i z pokorą przyjęli Oligarchiczne rosyjskie i inne pomieszane wpływy,których i tak nie wytępią...

Pytanie również które stawiają sobie zwyczajni ludzie "dotknięci"wcześniej tą rosyjską jurysdykcją,czy FR swoje graniczne ambicje zatrzymałaby w tej pokornej Ukrainie,jakby co?

Dla mnie to nowina Szczodrocho,że Amerykanie wywozili złoto ciężarówkami z Ukrainy.Hmn...bogactwo ukryte ,gdy naród żył w nędzy?...No i jaką drogą te ciężarówki uprowadzało to złoto?Ale widocznie nie znam się na tych zagrywkach.

Jest wiele racji których opisuje autor tej notki... zwyczajni ludzie bronią się jak mogą od ucisku okupantów,ale także od ucisku swoich okupantów. Chyba podobna sytucja z tym uciskiem -jest także w Polsce,chociaż wojny militarnej ani SOW nie ma .No i tyle...

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
8 grudnia 2024 10:29

"Jest wiele racji których opisuje autor tej notki... zwyczajni ludzie bronią się jak mogą od ucisku okupantów,ale także od ucisku swoich okupantów. Chyba podobna sytucja z tym uciskiem -jest także w Polsce,"


https://www.rp.pl/budzet-i-podatki/art41549471-sejm-uchwalil-budzet-na-2025-r-z-deficytem-w-wysokosci-289-mld-zl

W czwartek został przyjęty przez Sejm RP projekt budżetu, a tam taki punkt:

"Na waloryzację świadczeń emerytalno-rentowych od 1 marca 2025 r., w tym dla funkcjonariuszy oraz uposażeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku, przeznaczono 24,2 mld zł."

 

To jest mniej więcej tyle, ile na 13-te i 14-te emerytury dla wszystkich. Lub przeliczając inaczej to 1/2 kwoty, jaką idzie na 800+ na wszystkie dzieci w Polsce.

 

I to by było chyba na tyle, w kontekście odpowiedzi na pytanie: "Czyja Polska?"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @bosman80 8 grudnia 2024 10:29
8 grudnia 2024 11:07

Ha ! - co prawda jest to projekt,ale przydałby się jakiś orczyk ,czy potężna pała na tego typu waloryzację. W szczególności dla "funkcjonariuszy oraz uposażeń sędziów i prokuratorów w stanie spoczynku" .Ci "wybrańcy" rządziciele łomoczą swój przecież elektorat,który jest tak ogłupiały,że bez mrugnięcia oczkiem -przyjmują na siebie łaskę pańską... juz nie ucisk od swoich,ale zwyczajne cepy....gdyby głupota miała skrzydła....

Problemem wielkim,którego mamy,to jak przed tym się bronić..?...

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Szczodrocha33 8 grudnia 2024 01:40
8 grudnia 2024 13:35

Ale nie róbmy też z Putina nieomylnego stratega. Przecież jego plan zawalił się na samym wstępie. Miał powalić Ukrainę na kolana w trzy dni. I - co gorsza - nie tylko on w to wierzył! Pół świata było tego samego zdania. Ja osobiście także (przyznaję się bez bicia).

Powiedzmy sobi wreszcie. Nie zawsze imperialne zamaszki kończą się pozytywnie dla ich autorów. Czasami wręcz odwrotnie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Zdzislaw 8 grudnia 2024 13:35
8 grudnia 2024 14:00

Wojna na Ukrainie to taka gra -zabawa w przeciąganie liny.

Ja wcale nie uważam Putina za jakiegoś wielkiego stratega.

Co do imperialnych zamaszków to zgoda, różnie się one kończą.

 

Zobaczymy co zrobi Trump.

Amerykanie sporo "zainwestowali" w Ukraińców - miliardy najpierw na Majdan, potem krocie na sprzęt wojskowy, szkolenia.

Dla mnie najbardziej prawdopodobna opcja to zamrożenie konfliktu i rezygnacja Ukrainy z Krymu z przyległościami.

No i Putin prędzej przekaże Kamczatkę Japończykom niż się zgodzi na członkostwo Ukrainy w NATO.

A zresztą w sytuacji tylko zamrożenia konfliktu i tak przyjęcie Ukraińców do NATO jest niemożliwe.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 8 grudnia 2024 09:37
8 grudnia 2024 14:05

"Dla mnie to nowina Szczodrocho,że Amerykanie wywozili złoto ciężarówkami z Ukrainy.Hmn...bogactwo ukryte ,gdy naród żył w nędzy?...No i jaką drogą te ciężarówki uprowadzało to złoto?"

Co do złota, to jeśli to nie plotka, to zgarnęli kilkadziesiąt ton.

Jaką drogą?

Na lotnisko w Kijowie, a stamtąd samolotem [samolotami] choćby do skarbony w Fort Knox.

Od przybytku głowa nie boli.

zaloguj się by móc komentować

MZ @bosman80 8 grudnia 2024 01:11
8 grudnia 2024 14:24

"Dewastacja, jaką nastąpił a wydaje mu się celowa."

Tez to tak widzę,Ukraina to obszar bardzo bogaty,by zostawic go tylko Ukraińcom. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 7 grudnia 2024 19:18
8 grudnia 2024 14:48

Nie lubię komentować spraw ukraińskich,bo dotykają mnie osobiście,ale proponuję zejść na ziemię.

Ukraińcy ,1991r,otrzymali po rozpadzie Sowietów najbogatsza republikę,najbardziej doinwestowaną.

Ogromny przemysł metalurgiczny,kosmiczno-lotniczy,stoczniowy,chemiczny,elektrownie atomowe no areał najlepszych ziem na świecie,wykształcone społeczeństwo z kadrą techniczną.Bogactwo o ,którym my Polacy nie mieliśmy pojęcia.Praktycznie darmowa energia i benzyna,oni nie mieli liczników tylko płacili ryczałtem za gaz.Surowce Rosjanie dawali za pół darmo,mieli otwarty ogromny rynek zbytu na swoje produkty nie tylko do Rosji a do dawnych republik,tamci brali wszystko.Ale był jeden warunek,Rosjanie chcieli mieć spokój na granicy.Rabunek Ukrainy przeprowadzali nie oligarchowie żydo-rosyjscy ale oligarchowie żydo-ukraińscy.Wpowadzono zakaz języka rosyjskiego,ale dlaczego się milczy,że dotyczyło to także polskiego i węgierskiego na Zakarpaciu... no zaczęło się..a tragiczne efekty aktualnie widzimy.Nie jestem zwolennikiem Putina,ale papież Benedykt XVI,przed zgonem nie życzył sobie na pogzebie Putina tylko tego bandziora Bidena,powiedział,"że on nie jest od Boga".jak nie od Boga to od kogo...bo trzeciej pocji nie ma.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 8 grudnia 2024 14:05
8 grudnia 2024 14:50

Owszem są informacje o zagarnięciu przez Amerykanów złota Ukrainy,które to  informacje o pozbyciu się rezerw złota przez Ukrainę oryginalnie pochodzą z 2014 roku z rosyjskich źródeł. Publikował to pan St.Michałkiewicz ponownie w 2022 w sierpniowym felietonie. Nawiasem mówiąc nawet nie zastanawiałam się nad tą sensacją,bo ani jedna,ani druga strona tego nie potwierdziła.

Pan Stasiu(owszem lubię jego dowcipne felietony) oparł się na Chrisie  Powell- Gold Anti-Trust Action Committee (GATA) -organizacja pozarządowa.

W 2014 roku Powell opublikował wpis, w którym opisał doniesienia na temat wywozu złota z Ukrainy do USA. "Źródłem tych wiadomości był jeden z rosyjskich portali informacyjnych. W artykule z marca 2014 roku opisano, jak tajemniczy mężczyźni przepakowują skrzynię z furgonetek do samolotu na lotnisku w Boryspolu. Całość oparta została na rzekomych zeznaniach pracowników portu lotniczego".

Poszukałam w necie ,stąd już w 2014 roku powstało wiele sensacyjnych publikacji jak:https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/ukriancy-wywiezli-swoje-zapasy-zlota-do-stanow-zjednoczonych/v1h6q75

No cóż skoro w każdej bajce coś jest to Ukraina w dogodnej chwili może mieć argument,oddajcie złoto ,które FR nie zagarnęła,bo przechowywamy u Was... No bo nie wyobrażam sobie,że USA zrabowało na chama to złoto...

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 8 grudnia 2024 14:48
8 grudnia 2024 15:11

MZ-ecie cenię sobie pana komentarze,ale wydaje mi się ciut pan przesadza o tej bogatej Ukrainie. Ja także mam jakieś wyobrażenie ,bo pomijam czasy przedwojenne ,gdzie moja rodzicielka studiowała w Stanisławowie,ale też bywało się w Truskawcu w wypasionym sanatorium z lekarzami najwyższych specjalności. Wystarczyło odjechać za sanatorium kawałeczek drogi,a nędza taka ,że żal pupę ściskał.

Inne bogactwa które pan wymienia są podobne i dużego wpływu na los zwyczajnego ludu nie miały ,czy na poprawę bytu...

Nie wnikam kto przeprowadzał rabunek i rujnującą gospodarkę w Ukrainie,bo temat złożony,ale Rosjanie nie pieścili aż tak Ukrainę dla świętego spokoju granicznego...

Gdyby tak było,jak pan opisał,Ukraina nie dałaby się bałamucić żadnym podżegaczom z USA,Angolom ,oraz innym i powitałaby swoich panów z FR jak wyzwolicieli od "pedalskiego" Zachodu.

Owszem nie przeczę,że Ukraina ma dobre i łakome surowce,czyli prawie jak złoto :czarnoziemy rodzące dobre plony,lit oraz surowce rzadkie do których świat się aż ślini...więc sprawa rozwojowa;kto,kogo...

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 8 grudnia 2024 15:11
8 grudnia 2024 15:27

Ja przez 26 lat jeżdziłem do Stanisławowa do rodziny to wiem jaka tam była bieda  przed wojną,ale to jest terytorium "Głodomerii",dewastowanej i rabowanej przez Austryjaków, Ukraina wchodnia to inny poziom zmożności,jeżeli tak to można określić to co było za Sowietów,ale przed I wojną to był bardzo bogaty obszar.

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 8 grudnia 2024 15:27
8 grudnia 2024 15:29

Oczywiście pozdrawiam i życzę zdrowia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MZ 8 grudnia 2024 15:29
8 grudnia 2024 16:06

Dziękuję,bo naprawdę tego zdrowia potrzebuję i nie poddaję się bez walki. Zachowałam wspomnienia o Stanisławowie,chociaz tam nigdy nie dotarłam.Moja matka była uboga studentką i dawała korepetycje bogatym ,aby dorobić do czesnego...Oczywiście aby być zaakceptowanym jako korepetytor w znaczących domach trzeba było posiadać umiejetność kilku języków,fortepian,rysunek itp umiejętności.

Ukończyła nauki,ale później za komuny była czołgana o wykształcenie i broń Boże o nieporządane poglądy.Myślę,że Ukraina przechodzi nie małe piekło.Daleka jestem od oskarżeń całej ludności jako banderowców,ale mają niemały zgryz.Gdyby Rosjanie im tak dogadzali na bogato ,to większość z nich siedziałaby na pupie u siebie broniąc dobytku. Tymczasem kilkanaście milionów podjęło exodus do Europy...a Europa pomagając czyści magazyny z żelastwa i przestarzałej broni...skażając tereny Ukrainy..ech.... demokracja to "trudna" słowa...

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Zdzislaw 8 grudnia 2024 13:35
8 grudnia 2024 16:22

"Ciekawostka" prezydenta elekta (za dr. Szewko)

Znakiem tego jak prezydent P. będzie mądry to pójdzie na układ z Ukrainą a jak honorowy to "skończy jak Milošević albo pułkownik Gaddafi".

600 tysięcy [SZEJŚĆ i ZER 5  = 65 to PAN] odczytuję jako 6[+5+4+3+2+1] = 21= 7+7+7 czyli siódemki wskazują na bractwa tajne i półjawne, które podjeły decyzję i teraz wszystko zależy od mądrości prezydenta co się w najbliższych tygodniach góra trzy miesiące wydarzy.

Za dużo nagle się dzieje aby to były spontaniczny sploty okoliczności.

W Rosji znany jest motyw dekabrystów jak i rewolucji lutowej. Car musi ustąpić przed falą uderzeniową Księgi Przeznaczenia.

 

Rosją po Putinie wypada rozmawiać, jak to swego czasu ujął towarzysz Gysi.

"Pożywiom - uwidim" powiadają wyluzowani.

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @BTWSelena 8 grudnia 2024 16:06
8 grudnia 2024 16:29

Niestety,smutne to jest...

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @BTWSelena 8 grudnia 2024 09:37
8 grudnia 2024 17:43

Tu jest jedno źródło o wywiezieniu złota z Ukrainy. Nie wiem na ile wiarygodne. 
 

http://iskra-news.info/news/segodnja_nochju_iz_borispolja_v_ssha_strartoval_samoljot_s_zolotym_zapasom_ukrainy/2014-03-07-9122


 

Jak poinformowali naszą stronę internetową pracownicy lotniska „Boryspol”, dziś wieczorem o godzinie 2:00 z pasa startowego wskazanego lotniska wystartował niezarejestrowany samolot transportowy...

Według pracowników Boryspola wcześniej na lotnisko przybyły cztery samochody poborowe i dwa minibusy ciężarowe Volkswagena, przy czym na wszystkich przybyłych środkach transportu nie było tablic rejestracyjnych. Z nadjeżdżających samochodów wyszło około piętnastu osób w czarnych mundurach, maskach i kamizelkach kuloodpornych. Część z nich była uzbrojona w karabiny maszynowe. Ci ludzie załadowali do samolotu ponad czterdzieści ciężkich skrzyń...

Następnie część tajemniczych ludzi, którzy przybyli, również weszli do samolotu. Cały ładunek odbywał się w wielkim pośpiechu. Po rozładowaniu samochody bez numerów natychmiast opuściły pas startowy, a samolot wystartował w trybie awaryjnym...

Funkcjonariusze lotniska, którzy widzieli całą tę tajemniczą „operację specjalną”, natychmiast powiadomili administrację Boryspolu, od której otrzymali naglną rekomendację „nie wtrącać się w nieswoje sprawy”

Później do redakcji oddzwonił jeden z urzędników byłego Ministerstwa Dochodów i Opłat, który poinformował, że według niego, dziś wieczorem na polecenie jednego z „nowych przywódców” Ukrainy wszystkie ukraińskie zapasy złota zostały wywiezione do Stanów Zjednoczonych...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @DrzewoPitagorasa 8 grudnia 2024 17:43
8 grudnia 2024 18:15

Te źródła są z 2014 roku i drukowała je namiętnie Russia Today,lub strony https://pl.topwar.ru/

--nad którymi czuwa troskliwie Roskomnadzor (RKN)- rosyjska federalna agencja wykonawcza odpowiedzialną za monitorowanie, kontrolę i cenzurowanie rosyjskich środków masowego przekazu.

Dla zagranicy drukują w kilkunastu językach.Mają i zatrudniają dobrych tłumaczy i fachowców od dobrej propagandy.Na tą  dziedzinę ,nie żałują kasy...w każdej walucie.,aby wszystko wygladało wiarygodnie.Stali się chyba najlepszymi "profesjonalistami" w dziedzinie propagandy i fakenewsów.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 8 grudnia 2024 14:50
8 grudnia 2024 21:19

" No bo nie wyobrażam sobie,że USA zrabowało na chama to złoto..."

 

Proszę pamiętać pani Seleno, że Amerykanie to naród kupców, więc nastawieni są na zysk.

Mają to we krwi, szybciej wyczują kasę niż nierządnica złoto w sakiewce.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 8 grudnia 2024 18:15
8 grudnia 2024 23:32

"Dla zagranicy drukują w kilkunastu językach.Mają i zatrudniają dobrych tłumaczy i fachowców od dobrej propagandy.Na tą  dziedzinę ,nie żałują kasy...w każdej walucie.,aby wszystko wygladało wiarygodnie.Stali się chyba najlepszymi "profesjonalistami" w dziedzinie propagandy i fakenewsów."

 

Ależ pani Seleno, nie przesadzajmy z tymi fejkniusami, to nie jest tylko domena złowrogiego Włodymira Putia.

Druga strona też potrafi nieżle zapodawać fejkowe niusy, osobliwie dżentelmeni znad Tamizy, oni opanowali sztukę baletu na scenie politycznej

prawie do perfekcji, wystarczy poczytać od czasu do czasu brytyjski tygodnik "The Economist".

Trochę słabiej to idzie córce, czyli Amerykanom, którzy poruszają się na niwie politycznej jak słoń w składzie porcelany.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 8 grudnia 2024 23:32
9 grudnia 2024 00:12

To prawda,to nie jest domena złowrogiego Putina... Od tego ma kucharzy.

Rozumiem co nieco o tych dżentelmenach znad Tamizy :

bo niby nakładają sankcje na córeczki samego MrPutina,czy Ławrowa,lub inne dzieciątka Oligarchów,ale te słodkie córcie cóż winne gdy mają takich tatusiów.Np Jekaterina Winokurowa - córka Ławrowa pozwoliła sobie jako studentka prestiżowej uczelni kupić chatę w Londynie za 4 miliony funtów,bo gdzieś biedula musi mieszkać .

Tak,że..ten tego...Szczodrocho szanowny to chyba tak jest,że" Oligarchowie wszystkich krajów łączcie się" jak w socjaliźmie tfu! kapitaliźmie....brzmi hasełko.No i fakenewsy grzmią jak bajki ,a biedna Ameryka porusza się jak słoń w składzie porcelany...no cóż....

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 grudnia 2024 00:12
9 grudnia 2024 02:18

"No i fakenewsy grzmią jak bajki ,a biedna Ameryka porusza się jak słoń w składzie porcelany...no cóż...."

 

Córka mamusi nigdy nie dorówna.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 grudnia 2024 00:12
9 grudnia 2024 02:25

"To prawda,to nie jest domena złowrogiego Putina... Od tego ma kucharzy."

 

Kucharz faktycznie był, ale się zmył.

A na pozostałych kucharzy padł blady strach, więc kuchty Putinowi już raczej nie pomogą.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 9 grudnia 2024 02:25
9 grudnia 2024 09:10

Oj tam Szczodrocho:nauka nie poszła w las,a raczej w powietrze i to "raczej" w/g hasła "pomożecie" kontynuacja do kilku pokoleń jest aktualna. Czas kończyć te rozważania ,bo kuchty także w randze generałów a to podstawa "wielkości"FR i żaden zawód nie jest tak dobrze postrzegany, że nawet pobożny Cyryl za złotko błogosławi oręż.

Sowietom coś się "pomięszało" we łbach i zasiali swoją ideę nie tylko w Rosji,ale na całym świecie już od kilku pokoleń. Chociaż przyznać należy,że twórcami systemu nie byli rdzenni sowieci,ale ten zlepek wodzów był doskonałym materiałem do rozwinięcia morderczego exodusu dla ludzkości.Pokolenia rosną na tej złowrogiej idei...jak kalekie hybrydy.

I nie jest lepiej w innych częściach świata.Człowiek ,człowiekowi wilkiem.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
9 grudnia 2024 13:52

"Proszę pamiętać pani Seleno, że Amerykanie to naród kupców, więc nastawieni są na zysk."

"Trochę słabiej to idzie córce, czyli Amerykanom, którzy poruszają się na niwie politycznej jak słoń w składzie porcelany."

 

Z moich doświadczeń to Amerykanie są doskonali w udawaniu jednego... jakimi wielkimi ignorantami są. Że nic nie rozumieją, nie wiedzą, gdzie jest jaki kontynent, nie potrafią się ubrać stosownie do okazji. Tylko to jest wielka poza.

Może i 80-90% społeczeństwa w USA nie wie, ale Ci, co rządzą i wiedzą to się doskonale we wszystkim orientują.

https://youtu.be/pnmDeIgW3EQ?si=GFv-Dkml08x7C5Zv

Tu podcast ekipy, która w całej administracji Trumpa, wspiera i jest "długą ławką" rezerwowych Elona Muska.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bosman80 9 grudnia 2024 13:52
9 grudnia 2024 13:56

"Może i 80-90% społeczeństwa w USA nie wie, ale Ci, co rządzą i wiedzą to się doskonale we wszystkim orientują."

 

No fakt, ja patrzę przez pryzmat ludu czyli społeczeństwa.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 5 grudnia 2024 23:30
9 grudnia 2024 13:58

"USA na tym nic nie straci, bo dolar bedxie się umacniał."

https://www.youtube.com/shorts/8pk6cbA0nbg

Tutaj jeszcze taki short, w tym kontekście. Oczywiście czy dolar się będzie umacniał czy nie, tego nie wiedzą, ale będą na to grać. Stopy procentowe w przewidywalnej perspektywie nie będą spadać, ale cały DOGE Muska, to jest gra z rynkami finansowymi, aby w niego uwierzyły... i przełożyło się to na wyceny amerykańskich obligacji. Zrzucanych aktualnie przez Chińczyków i pewnie tez inne kraje BRICS.

zaloguj się by móc komentować

emirobro @bosman80
9 grudnia 2024 18:49

Przewidywanie przyszlosci jest trudne.  Jeszcze pare dygodni temu nikt nie przewidywal tak szybkich zmian w Syrii i losow Asada.  Z Zelenskim jest inaczej - wystarcza tytuly.

https://www.youtube.com/watch?v=S9Q2JpVJE9c
Klęska Ukrainy coraz bliżej! Zełeński bezpowrotnie stracił poparcie? - Generał Bogusław Pacek

https://www.youtube.com/shorts/3ruGc3Szt9g
Zelenskyy is Probably a Dead Man

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @emirobro 9 grudnia 2024 18:49
9 grudnia 2024 21:41

To fakt przewidywanie przyszłości jest trudne.Co do Syrii i losów Asada -to ponoć ma się dobrze w Moskwie z rodziną,ale czy aż tak dobrze,to jeden czort wie.W każdym razie bazy FR tam jeszcze są,ale czy w obsadzie FR to też jeden czort wie. Syria na dodatek oprócz politycznych "walorów" -ma ropę i gaz,a to czyni ją ciut atrakcyjną bez względu jakie siły tam rzadzą....Hmn czy Żeleńskiemu wystarczają tytuły?...w rezultacie wszyscy panujący wodzusiowie dążą do tytułów władcy swojego Imperium...

Generały polskie i zagraniczne wieszczą klęskę Ukrainy już w setkach rozważań youtuberskich ,bo chłopom juz się nudzi ta dziwna wojna prawie ,że handlowa,gdzie świat nie może robić szemranych interesów oficjalnie. I za mało a tfu !!! jeszcze zginęło żołnierzy po jednej i drugie stronie.

Na logikę to granie w dalszym ciągu w rosyjską ruletkę:FR pod względem powierzchni zajmuje pierwsze miejsce na świecie 170.98 mln km²,oraz około 140 milionów ludności. Jak braknie czeronoarmiejców,to skośnoocy pomogą...No cóż Ukraina  603,7 tys. km2 a z ludnością to teraz trudno się doliczyć :rzekomo było ich około 40 milionów ,6,7 miliona wyemigrowało,a ilu zabitych przy militarnej SOW?....Prosty rachunek,mimo wybitnej pomocy świata...

Wygląda na to ,że ani chybi będzie druga Jałta...szanowny emirobro...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 9 grudnia 2024 21:41
9 grudnia 2024 21:53

"Na logikę to granie w dalszym ciągu w rosyjską ruletkę:FR pod względem powierzchni zajmuje pierwsze miejsce na świecie 170.98 mln km²,oraz około 140 milionów ludności. Jak braknie czeronoarmiejców,to skośnoocy pomogą...No cóż Ukraina  603,7 tys. km2 a z ludnością to teraz trudno się doliczyć :rzekomo było ich około 40 milionów ,6,7 miliona wyemigrowało,a ilu zabitych przy militarnej SOW?....Prosty rachunek,mimo wybitnej pomocy świata..."

 

"....Uwzględniając fakt, że w latach 2020-2021 liczba zgonów na Ukrainie przewyższała liczbę urodzeń o 772 tysiące, możemy przyjąć, że w dniu wybuchu wojny, państwo to zamieszkiwało około 36,5 miliona ludzi."

 

"...Według ukraińskiego demografa, Aleksandra Galduna, obecnie na terenach nieokupowanych,  przebywa od 28 do 30 milionów ludzi....

... Liczba ta będzie niestety szybko spadać w następnych latach, Narodowy Bank Ukrainy w sierpniu 2024 roku, dokonał korekcji swoich prognoz dotyczących salda migracyjnego...."

Tu więcej info:

https://defence24.pl/wojna-na-ukrainie-raport-specjalny-defence24/wojna-na-wyniszczenie-czyli-demografia-przeciwko-ukrainie

 

I drobna poprawka pani Seleno.

Obszar Rosji to 17,098,246 km2 [czyli ponad 17 milionów, nie 170 milionów, bez przesady].

 

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @BTWSelena 9 grudnia 2024 21:41
9 grudnia 2024 22:32

"pod względem powierzchni zajmuje pierwsze miejsce na świecie 170.98 mln km²,oraz około 140 milionów ludności."

No właśnie o to chodzi, że nie. To już w sumie było wałkowane w notce Pana @piotera pt. "Armaty zamiast masła":
https://pioter.szkolanawigatorow.pl/armaty-zamiast-masla

"Jednak najbardziej dobijającą informacją, którą chyba jeszcze nie wszyscy zauważyli, jest podważenie podstawowych danych Rosstatu o wielkości rosyjskiej populacji. W skrócie. Już w 2014 roku było wiadomo, że Rosjan nie jest wcale oficjalne 140 mln, a tylko około 90 mln oraz o tym, że Rosja strasznie szybko wymiera. Szacuje się więc obecnie, że na dzień dzisiejszy w całej Federacji Rosyjskiej mieszka około 50-60 mln ludzi..."

Moskowia więc poszła na Ukrainę po ludzi. Jako ostatnia szansa, aby podratować swoją demografię. Widać to było po priorytecie, jakim było uprowadzania ukraińskich dzieci.

Przy czym Ci ludzie wyjechali na zachód. Przez Polskę do kolejnych krajów w Europie, ale już i opisywanym tu kierunku kanadyjskim, do największej diaspory ukraińskiej.

W samej Rosji, praktycznie nie ma już mężczyzn. Tu ciekawe nagranie, vlog podróżniczy Amerykanina (którzy nie wiedzą, gdzie jaki kontynent?) z podróży po Rosjii, za uralem. Po przemysłowych i "milionowych" niegdyś miastach takich jak Tomks, Omsk, Ekaterynburg. Materiał świeży, po sprzed niecałych 2 tygodni:

https://www.youtube.com/watch?v=qNEims5mjIo

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @bosman80
9 grudnia 2024 23:02

"vlog podróżniczy Amerykanina (którzy nie wiedzą, gdzie jaki kontynent?) z podróży po Rosjii, za Uralem"

A potem go wsadzili

https://www.youtube.com/watch?v=QPU70LcbIGc

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @bosman80 9 grudnia 2024 22:32
9 grudnia 2024 23:32

Przepraszam za kropkę tam gdzie nie powinno być.Pan Szczodrocha i autor macie rację...co do powierzchni FR...Oczywiście czytałam wcześniej notkę Piotera ,oraz inne dane które przeczą ,że FR posiada 140 milionów ludności.Oficjalnie FR upiera się encyklopedycznie ,że tak jest.

Z koleii wydaje mi się,że połowa ze 140 milionów,moze ciut jest przesadzona,bo jakoś wojaków jest wszędzie pełno we wszystkich podległych sobie "koloniach"jeszcze od czasów ZSRR.Dzisiaj te kolonie mają rzekomo Niepodległość,ale nie całkiem tak jak w Polsce,która pozbyła się baz wojskowych...

FR wtyka nosa swoimi wojskowymi nawet w Afryce,nie będę wyliczała ,bo wyszłoby kilka stron...więc nie dziwota,że wojaków brakuje.Oczywiście demografia,degeneracja dostatnio używanej gorzałki swoje zrobiła...także prowadzone wojenki.Już sam fakt: dekret karny w FR,że na Ukrainie to SOW,a nie wojna nie kreuje przecież życia,tylko śmierć młodych ludzi....pewnie do innych krajów nie ruszyły takie miliony jak Ukraina,ale też co nie co zdążyło wyjechać. Może rzeczywiście te dane szacunkowe o połowę podanych oficjalnie są faktyczne?...

Dzięki za linka ,odsłucham w całości bo jest interesujący.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 8 grudnia 2024 14:50
10 grudnia 2024 04:18

"Owszem są informacje o zagarnięciu przez Amerykanów złota Ukrainy,które to  informacje o pozbyciu się rezerw złota przez Ukrainę oryginalnie pochodzą z 2014 roku z rosyjskich źródeł. Publikował to pan St.Michałkiewicz ponownie w 2022 w sierpniowym felietonie."

 

Pan Stanisław Michalkiewicz to mój ulubiony felietonista.

Posługuję się tak soczystym językiem, że nazywam go umownie "boski Stanio".

Jest w porządku gość.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 10 grudnia 2024 04:18
10 grudnia 2024 07:27

Michalkiewicz ma kilka deficytów i na okrągło te same bon moty sprzedaje. Teksty wielokroć epatują rozżaleniem lub bardzo uproszczoną wizją świata. Zabawne jest to, że to prawnik dryfujący po patologii prawa, co do której nie ma rozeznania.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 10 grudnia 2024 07:27
10 grudnia 2024 09:21

To prawda qwerty,ale trzeba przyznać ,ze kwiecisty i ozdobny język mu pozostał jako prawnikowi,dopasowany na tyle,ze nie jest ścigany srogo przez żadną opcje panującą.Życiorys też ma w sam raz jak na rzekomo" prawicowe"poglądy ,a nawet siedział za komuny przez 3 -mce bodajże.Nie udało mu się zrobić wielkiej kariery politycznej,bo ciągle podcinał sobie gałąź na której siedział.

Dryfuje jednakże po tej patologii prawa racząc czytelników bieżączką ku pokrzepieniu serc. No i oczywiście źle na tym nie wyszedł...finansowo. Co prawda są tacy coby mu oczęta i język wydłubali,ale pan Stacho wie jak dryfowanie moze się w tym bagnie skończyć.Pokorne cielę zawsze dwie matki ssie,więc sobie tworzy bon moty i za dobrą cenę sprzedaje.Przyznaję,że czasem mam ubaw czytając czas od czasu jego felietony.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 10 grudnia 2024 09:21
10 grudnia 2024 19:54

Jako felietonista jest ok

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @bosman80
10 grudnia 2024 20:10

i odpadł.

w starciu z milicją obywatelską.

?

KO i MO

i obie obywatelskie.

DUŻA KROPA

nie taka od much ...

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować